نمایشگاه صنعت
اسفند ۸, ۱۳۹۷
خواص شگفت انگیز آلومینیوم (وزن مخصوص کم)
اسفند ۱۹, ۱۳۹۷

خواص شگفت انگیز آلومینیوم-۲

آلومینیوم چه خواص ویژه و منحصر به فردی دارد که توانسته است به این سرعت پیشرفت نماید و جایگزین بسیاری از فلزات دیگر گردد؟
آنچه باعث شده تا این فلز تا این حد مورد توجه قرار گیرد، جمع شدن خواص مختلف و البته بسیار کاربردی در کنار یکدیگر در یک فلز به نام آلومینیوم است. خواصی که همراه شدن آنها با هم باعث شده تا آلومینیوم براساس نیازهای متفاوت در موارد بسیاری کاربرد پیدا کند. علاوه برآن، وجود آلیاژهای مختلف آلومینیوم (بیش از ۴۵۰ آلیاژ مختلف ثبت شده) و تنوع خواص آنها نیز از دلایل بکارگیری آلومینیوم به مقدار بسیار و در کاربردهای متفاوت شده است. هریک از این آلیاژها به منظور خاصی طراحی شده اندو دارای خواص مخصوص به خود می باشند. ولی کلیه آن ها دارای یک رشته خواص مشترک هستند. مثلا سبکی وزن در همه آنها دیده می شود. سایر خواص، مانند نسبت استحکام به وزن بالا در بعضی آلیاژهای خاص دیده می شود.
خواص آلومینیوم به گونه ای است که می توان گفت هیچ فلز یا خانواده ای از فلزات یک چنین ترکیبی از خواص مورد نظر را همچون آلومینیوم ندارد. برخی از آلیاژهای آلومینیوم از نظر کیفیت و خواص مختلف از تمام فلزات پیشی گرفته اند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *