خواص شگفت انگیز آلومینیوم (قابلیت انعکاس)

خواص شگفت انگیز آلومینیوم (هدایت الکتریکی زیاد)
اسفند ۱۹, ۱۳۹۷
خواص شگفت انگیز آلومینیوم (خاصیت جرقه نزدن و غیر مغناطیسی بودن)
اسفند ۱۹, ۱۳۹۷

خواص شگفت انگیز آلومینیوم (قابلیت انعکاس)

قابلیت انعکاس نور از سطح یک فلز به شرایط سطحی بستگی دارد تا به خود فلز. آلیاژهای آلومینیوم را می توان با درجه بالایی پرداخت نمود. قابلیت انتشار در یک ماده نسبت معکوس با قابلیت انعکاس دارد. هرچه قابلیت انعکاس بیشتر باشد قابلیت انتشار کمتر است. ورق آلومینیوم حدود ۷۵ درصد نور و ۹۰ درصد حرارت تشعشع شده به آن را بازتابش می کند در حالی که انتشار همان ورق کمتر از ۱۰ درصد می باشد. این خاصیت آلومینیوم موجب کاربرد فویل های آلومینیومی به عنوان عایق های حرارتی متوسط شده است.
همچنین از فویل های آلومینیومی در کنار عایق های دیگر در کوره ها ، جهت جلوگیری از نفوذ رطوبت و خوردگی محصولات به سازه اصلی و خورده شدن آنها نیز استفاده می شود.
قابلیت انعکاس آلومینیوم در کنار خواص دیگر موجب شده است تا در ساخت قطعات تزئینی پلاستیکی و شیشه ای جهت افزایش زیبایی و نیز مقاومت به خوردگی سطوح از یک لایه بسیار نازک آلومینیوم خالص بر روی آنها استفاده شود. امروزه در نجوم و ستاره شناسی به دو دلیل از آینه های پوشش داده شده با لایه های آلومینیومی به جای آینه های با پوشش نقره استفاده می شود : اول اینکه آینه های آلومینیومی مانند آینه های نقره ای سریع تیره نمی شوند و دوم اینکه بازتابش اشعه ماوراء بنفش در آلومینیوم بهتر می باشد. به همین دلیل آینه ۱۰۰ × ۶۰ اینچی تلسکوپ Mount Wilson در سال ۱۹۳۴ با پوشش آلومینیومی تولید گردید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *