خواص آلومینیوم(وزن مخصوص کم)

خواص شگفت انگیز آلومینیوم
مرداد ۱۸, ۱۳۹۵
تأثیر عناصر آلیاژی
مرداد ۱۸, ۱۳۹۵

خواص آلومینیوم(وزن مخصوص کم)

چگالی سنگین تر آلیاژ آلومینیوم ۹۵/۲ است. وزن کم آلومینیوم باعث می شود تا حمل و نقل آن ارزانتر و آسانتر شود؛ چه در مورد حمل و نقل کالاهای آلومینیومی و چه در مورد وسیله نقلیه ساخته شده از آلومینیوم.

 

علاوه بر آن، سبکی باعث امکان صرفه جویی در وزن سازه های آلومینیومی می شود. این مورد به خوبی در پایه ها و تاسیسات حفاری چاه های نفت دیده می شود.

 

همچنین سبکی آلومینیوم باعث نصب سریعتر و اقتصادی تر سازه ها، نیاز به تعداد کارگر کمتر و خستگی کمتر در حین استفاده از وسایل آلومینیومی می شود.

 

به دلیل دانسیته کم آلومینیوم، ممان اینرسی قطعات آلومینیومی نیز کمتر است. هرچه قطعه سنگین تر باشد ممان اینرسی آن بیشتر و کار بیشتری برای حرکت دادن و یا متوقف کردن آن مورد نیاز است. ماشینکاری های سریع و مدرن امروزی نیاز به موادی به ممان اینرسی کم دارند به طوری که بتوان با سرعت و بازدهی خوب دستگاه را به کار انداخت و یا از کار باز داشت که آلومینیوم از این لحاظ مناسب است.

 

وزن کمتر قطعات آلومینیومی به معنی تعداد قطعات بیشتر در تولید است. در جدول زیر چگالی آلومینیوم در مقایسه با برخی مواد ذکر شده است. میخ ، پیچ، مهره و واشر آلومینیومی  را می توان به ازای واحد وزن تا سه برابر تعداد قطعات مشابه فولادی ساخت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *